הדמיה העבודות באשדוד. תמונה: עיריית אשדוד
שר התחבורה, ישראל כ"ץ מקדם נת״צ על שולי הכביש בין אשדוד לתל אביב. זאת בניגוד לתכניות שהתפרסמו בעבר ובמסגרתן אחד הנתיבים על הכביש הקיים יהפוך - בשעות מסוימות - לנתיב תחבורה ציבורית.
במשרד התחבורה אומרים כי השר ישראל כ"ץ הנחה את מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, להכשיר את הנת"צים בשני הכיוונים בקטע מחלף אשדוד למחלף בר אילן לאורך כ-30 ק"מ ולבדוק אפשרות למפרצי חניה.

מנגד, כדאי לצנן את ההתלהבות עדיין קשה להעריך האם יקום במקום נת"צ ומתי. בשלב זה מוקדם מדי להעריך מתי צפוי הפרויקט להסתיים, שכן נדרשת בדיקה יסודית של עלויות ומשמעויות הנדסיות, ופועל יוצא מכך כספיות, שיובאו להכרעתו של שר התחבורה בחודש הקרוב - שר שעדיין לא מונה. 

במשרד אומרים עוד כי ממחלף בר אילן יתחברו הנת"צים אל נתיבים דומים המוקמים בימים אלה בקטע שבין כביש גהה לכביש 57 שליד פרדסיה, ובכך יווצר רצף של כ-60 ק"מ מאשדוד ועד לאזור נתניה. צפי הסיום של שני הפרויקטים וחיבורם - במהלך 2021. 

בחברת נתיבי ישראל הוקם צוות מיוחד שאמור לקדם את הקמת הנת"צים החדשים שבין אשדוד לגהה, ולבחון את דרך הביצוע המועדפת להכשרתם.

במידה ויתברר כי אין צורך בעבודות מיוחדות, ניתן יהיה להכשירם בתוך שנה ולקצר באופן משמעותי את זמן נסיעת התחבורה הציבורית בכביש 4. 

השר כ"ץ ציין כי הקמת נתיב תחבורה ציבורית על כביש 4 בשני הכיוונים "מעניקה אלטרנטיבה משמעותית לנוסעים, שיעדיפו לנסוע באוטובוסים ולא ברכב הפרטי, לאחר שיבינו כי ישנה חלופה תחבורתית מהירה, זמינה ונוחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: info@isnet.co.il