האם בניית האגם במרינה בעיר נכנסת לשלב המעשי שלה? ייתכן מאד שכן. שאילתה שהגיש חבר האופוזיציה, עו"ד אופיר לסרי כנראה שפכה אור לגבי קצב התקדמות בניית האגם במרינה.
לפי תשובת העירייה בשאילתה עולה, כי בעוד כחודשיים יתחילו העבודות המעשיות להקמת האגם המלאכותי המדובר כבר שנים רבות במרינה בעיר. 
האגם צפוי להיבנות בשטח הריק שבין מעגנת היאכטות לבין שורת בנייני המגורים וסביבו מתוכננת לקום טיילת. נראה שאף נבחר גם קבלן ביצוע לנושא. 

בנוסף, עדיין ישנם מגעים בין העירייה לרשות מקרקעי ישראל באשר לבקשת העירייה להעביר את המרינה לידיה ובעצם להפקיע אותה מידיו של היזם חברת "המרינה הכחולה".

האגם במרינה

בעבר הבטיח מנכ"ל רמ"י לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שרמ"י תשקול בחיוב את בקשת עיריית אשדוד להעביר לאחריותה את תפעול המרינה, שהיא תנאי להפיכתה לנמל בינלאומי לכניסה לישראל וליציאה ממנה, ושהחלטה בנדון תתקבל במהלך השבועות שאחר כך.

היזם הפרטי חברת "התקופה הכחולה" שלימים החליפה את שמה לחברת "המרינה הכחולה" היא שזכתה ב-93' במכרז להקמת המרינה וגם בזיכיון להפעלתה במשך 20 שנה.

המרינה הופעלה בפברואר 99' לאחר ששר התחבורה דאז שאול יהלום אישר את פתיחתה והפעלתה.

רוב המרינות בישראל מופעלות על ידי העירייות המקומיות ולא על ידי יזם פרטי ובעיריית אשדוד בונים על העובדה הזו כאחת מהגורמים שיעזרו להם לקבל לידיהם את האחריות על המרינה ועל האגם.

מתשובתו של ראש העירייה לחבר האופוזיציה עולה שבשבוע החולף ביקר באשדוד צוות מטעם רמ"י בדיוק בנושא זה.

לסרי כתב בתשובתו ש"רמ"י בוחנת בחיוב את בקשת העירייה להעביר לידיה את המרינה והנכסים הנלווים בסיום ההתקשרות עם היזם".

אם וכאשר תתקבל ההחלטה להעביר את המרינה לאחריות העירייה זה יהיה טעון גם את אישור הדירקטוריון של רמ"י ותהליך ההעברה עשוי להימשך עד שנה וחצי ומבלי שהעירייה תצטרך להשקיע כסף.

במהלך התקופה המדוברת ישלים היזם, כפי שהתחייב במכרז, את בניית הנכסים עבור רמ"י במעגנה, ואת הפיתוח הסביבתי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: info@isnet.co.il